fbpx

Arbeidsgrupper

Brusteinsballet

foto Dag Jenssen

Som hjelper under PIT kan du velge mellom flere forskjellige oppgaver, dager og tidspunkter, men i forbindelse med Brusteinsballet er det behov for at de aller fleste hjelperne kan trå til uansett hvilken gruppe en tilhører.

Rigg/Teknikk

Hjelper PITs profesjonelle teknikere med opprigg og nedrigg av scener, amfier, lys og lydutstyr, og bistår ellers teknikerne. Ansvar for transport av teknisk utstyr. Hjelper til med bæring og sjauing av diverse utstyr for gjestende grupper og teknikere. Skal bistå de gjestende grupper med rigging av scenografi etc. Rigger publikumsamfier der det er behov for det.

Leder: Jan Vindal – Nestleder: Ingrid Stendahl

Sjåfør

Hente og bringe artister til og fra hoteller og flyplass. Sjåførgruppa samarbeider tett med Artistvelferd. Arbeidstid: Kan være vakter hele døgnet, men de fleste vaktene er på dagtid og tidlig kveld. For deg som er glad i å kjøre bil og godt kjent i byen. Gjerne sertifikat for minibuss, større hengere, buss osv. Men dette er ikke noe krav.

Leder: Borghild Halmrast

Gata

Gatehjelpere har ansvar for å hjelpe gateartister og publikum til rette i Festivalgata. De stenger gata for trafikk og sørger for sikkerhet i gata. Gatehjelpere fører oversikt over hvor mange som ser hvert opptrinn. Gatehjelpere må være klar til å ta mye på sparket. Hjelpere har også informasjonsansvar overfor publikum i gata, informerer om endringer i programmet, deler ut dagsprogram, svarer på spørsmål fra artister og publikum eller henviser til lederen når dette er relevant. Gatehjelpere kan rutiner på teknisk avvikling. Du får opplæring av festivalens tekniske sjef i bruk av gatas tekniske utstyr. Gatehjelpere er aktive mennesker med synlig godt humør, de er opptatt av å gjøre en god jobb og de liker å jobbe i team.

Ledere: Janet Ververda og Karina Enoksen

Artistvelferd

Møter gruppene, ønsker velkommen og viser dem til rette når de kommer. Svarer på spørsmål og er til hjelp så artistene føler seg ivaretatt under sitt opphold hos oss. Som artistfadder er du kontaktpunktet mellom festivalen og artisten. Du skal til enhver tid ha oversikt over artistens forpliktelser overfor festivalen og sørge for at artisten får all den praktiske informasjon som behøves. Du er også ansvarlig for at artisten stiller på riktig sted til riktig tid. Passer for de utadvendte og serviceinnstilte. Fordel å kunne godt engelsk, og gjerne andre språk.

Leder: Wendy Aasland

Spillested

Bistår gjestende grupper med klargjøring av spillested, sørger for salg av materiell og dørsalg av billetter til publikum, samt servering og opprydding / vasking på spillested. Gruppa må også sørge for at artistgarderobene er rene og ryddig samt sette fram vann og frukt til artistene. Når publikum slipper inn til festivalens arrangement har Spillestedsgruppa ansvaret. Spillestedsansvarlig og hjelpere sørger for at publikum får en fin og sikker opplevelse. Deres ansvar omfatter alt fra innslipp av publikum til å ha oversikt over nødutganger i tilfelle brann. Med andre ord: publikumsservice er et nøkkelord for denne gruppen.          Stikkord: Selge billetter – Billettkontroll – Dele ut programmer – Info til publikum – Brannvakt – Renhold

Leder: Bjørn Tore Moen

Kaos

Dette er en allsidig gjeng og gruppa passer for alle. Spesielt for de som ikke liker å kjede seg! Her skjer det noe fra morgen til kveld. Trår til der det trengs. Rykker ut om noe ikke går som det skal etc. Bistår de andre hjelpergruppene ved behov. Må være tilgjengelig store deler av festivalen.

Leder: Ikke avklart – Nestleder: Ziad Noori

Salg / Informasjonskontor

Denne gruppa har ansvaret for å selge PIT-rekvisitter; bøker, t-skjorter mm. Nytt av året er at vi vurderer å åpne et informasjons/-publikumskontor i Festivalgata.  Dette er i skrivende stund ikke avklart.

Leder: Harald Olsen

Distribusjon

Har ansvar for å planlegge og gjennomføre alt fra plakatopphenging og utsending av program til samarbeide med festivalledelsen om profilering av festivalen på alle mulige måter. Program og materiell for festivalen må ut gjennom mange kanaler for å nå flest mulige publikummere. I samarbeid med Festivalgata deler gruppa ut program for PIT til forbipasserende på gata rundt i byen, eller du kjører ut til butikker, kjøpesentre, spillesteder osv. med programmer og plakater. (gruppen har mange faste hjelpere og er derfor ikke åpen for påmelding)

Leder: Heidi Christiansen

Servering

Serveringsgruppa er gruppa for deg som trives å jobbe med folk og service, høyt tempo og god stemning! Under Brusteinsballet har vi en barsone hvor våre hjelpere serverer fra tidlig kveld til nær midnatt. For å jobbe med servering, krever vi ingen forkunnskaper av deg. All opplæring blir gitt på stedet. Det eneste vi krever er at du er over 18 år, liker folk og er serviceinnstilt. Våre serveringsfolk er med å sørge for den gode stemningen, så her er det viktig med godt humør! Arbeidsoppgavene går ut på å rigge opp og ned barområde, selge drikkevarer, ta imot betalingen, fylle varer i skap og være gledesspredere! Her gjelder det både være rask og sprudlende, og samtidig være flink til å ta vare på både gjester og medarbeidere. (gruppen har mange faste hjelpere og er derfor ikke åpen for påmelding)

Leder: Siren C. Johnsen

Hjelperkafé

Holder blodsukkeret oppe for hele organisasjonen. Gruppa sørger for at hjelperkaféen alltid er klar til å ta imot sultne og slitne hjelpere som trenger en pust i bakken. Kantinen skal ha en åpningstid som er behovstilpasset. Kantinen skal også sørge for matpakker til nattevakter samt nedriggsmat for brosteinsballet. I 2019 vil kantina være et samarbeid mellom Henrys Hus og PITs Hjelperstyre. (gruppen har mange faste hjelpere og er derfor ikke åpen for påmelding)

Ledere: Siren J Johnsen (PIT) og Tone Evensen (Røde Kors)

Hjelperstyreleder: Eivind Mørch

Nestleder: Linn Grønnland

Superreserve: Katrine Berntsen